sttoolearn

بازدید :657
دوشنبه 22 خرداد 1396زمان :12:03
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بر خلاف اکوسیستم نمایش که هزاران برند رنگارنگ در آن آمد و شد داشته‌اند و تکنولوژی‌های بسیاری را در غالب ابزارو وسایل مدرن به انسان تقدیم نموده‌اند بخش جستجو در گوگل در یک دهه گذشته چندان تغییری نداشته است. وقتی که به دنیا موتور جستجو گوگل و کلیدی‌ترین بخش آن یعنی “جستجو” سر و گوشی به آب می‌دهیم متوجه یک تکرار، حرکتی که تقریبا مثل بی حرکتی است وو در واقع سکون خاصی می‌شویم.

هر چند که هنوز بسیاری از کاربران از طریق همین بخش “جستجو” گوگل در فضای وب کاوش می‌کنند و این کانال همچنان بهترین و محبوب‌ترین راه تحقیق در جهان است اما هیچ گاه این بخش موضوع داغ و پر تغییری در دنیا نبوده است. باکس جستجو گوگل، سیستم تایپ کلمات و خلاصه رویه جستجو سال ۲۰۱۷ گوگل همان چیزی است که سال ۲۰۱۰ یا قبل‌تر شاهد آن بوده‌ایم!
همین جنب و جوش حلزون‌وار باعث شده این صنعت بزرگ از یک تغییرمهم و قدرتمند در یک دهه اخیر فناوری بی‌بهره بماند: جستجو مبتنی بر کاربران یا همان شخصی‌سازی جستجو برای کاربران!
در این گزارش نگاهی به جنب و جوش حلزون وار بخش جستجو در گوگل داشته‌ایم. نگاهی که نشان می‌دهد گوگل چندان هم که فکر می‌کنیم بی‌عیب و نقص نیست و در این سال‌ها کمی از غافله عقبب مانده است!

جستجو در گوگل

بررسی جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

دقیقا سال گذشته بود که گوگل با کمی سر و صدا سرویس “تطبیق مشتری” و “تبدیل درون فروشگاهی” را در حوزه بازاریابی موتور‌های جستجو معرفی نمود. این دو تغییر تنها و بزرگ‌ترین تحولات “جستجو” گوگل در این سال‌ها بودند که به صورت خلاصه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
تطبیق با مشتری
آخرین تحول گوگل در این بخش یعنی “تطبیق با مشتری” ابزار خوبی برای بازاریابان است تا بتوانند پیشنهادات خود را بر اساس اطلاعات و داده‌های شخص اول ارائه دهند و از این طریق کمپین‌های بهتر و خلاقانه‌تری را راه‌اندازی کنند.
مثلا تا پیش از معرفی این ابزار جستجو عبارت “کارت اعتباری” در گوگل اکثر کاربران را به یک نتیجه واحد و عمومی هدایت می‌کرد؛ اما حالا هر بانک می‌تواند بر اساس CRM یا برنامه مدیریت ارتباط با مشتری خود تبلیغاتش را دقیقا جایی به کاربر نشان دهد که می‌داند بیش‌ترین کلیک را دریافت می‌کند.
نرخ تبدیل درون فروشگاهی
قابلیت بعدی که گوگل برای “جستجو ” بهتر ارائه کرد نرخ تبدیل درون فروشگاهی بود. قابلیتی که نظیر یک حلقه اتصالی فروشنده و کاربر را به هم وصل می‌کرد و به فروشنده این امکان را می‌داد تا دقیقا بداند تبلیغات صورت گرفته منجر به پرداخت درون فروشگاهی شده است یا نه.
کاربرد اصلی این قابلیت‌ها بیش‌تر زمانی مشخص می‌شود که فعالیت کاربران آفلاین است و می‌خواهیم بدانیم ارزش مالی هر جستجو کاربر چه قدر بوده است.

منبع: نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
لینک دوستان
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


آمار سایت
  • کل مطالب : 518
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 5
  • بازدید امروز : 343
  • بازدید کننده امروز : 339
  • باردید دیروز : 1269
  • بازدید کننده دیروز : 1,247
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1614
  • بازدید ماه : 2435
  • بازدید سال : 10024
  • بازدید کلی : 894132
کدهای اختصاصی